5 gedimai, dėl kurių žiemą dažniausiai kviečiama pagalba keliuose

Pagalbos kelyje tarnybos žiemą turi dvigubai daugiau darbo negu šiltuoju metų laiku. Statistika rodo, kad vairuotojai dažniausiai susiduria su automobilio elektros sistemos gedimais, tačiau užtenka ir tų, kurie į savo transporto priemonę patekti negali dėl užšalusių spynelių. Draudikai prognozuoja, kad iškvietimai piką, kaip ir kasmet, pasieks sausį.

Elektros instaliacijos sistemos gedimai

Draudimo bendrovės BTA Ekspertizių skyriaus vadovas Andrius Žiukelis aiškina, jog pagalbos kelyje iškvietimų skaičius žiemą apskritai yra pats didžiausias, o iškvietimų dėl automobilio elektros instaliacijos gedimų skaičius išauga vidutiniškai 6 kartus. Pernai sausį ir vasarį pagalbą dėl tokio tipo gedimų kvietėsi daugiau nei 200 vairuotojų, kai šiltuoju metų laiku tokių iškvietimų per mėnesį vidutiniškai sulaukiama apie 30.

„Šaltis turi įtakos automobilio elektros sistemai, todėl nieko keisto, jog gedimų padaugėja būtent žiemą. Kita vertus, dažniausiai pagalbą tenka kviesti dėl variklio užvedimui kritiškai svarbaus akumuliatoriaus – šis žiemą linkęs išsikrauti. Vairuotojams meškos paslaugą daro ir vis dar gajus mitas, kad jei automobilį nors ir sunkiai, tačiau pavyko užvesti, tai ilgiau pavažinėjus akumuliatorius įsikraus. Būtų gerai, tačiau tai netiesa. Todėl pamatę perspėjimo ženklą prietaisų skydelyje arba pajutę, kad automobilis užsiveda tarsi nenoromis, nedelsdami pasitikrinkite akumuliatorių ir automobilio elektros instaliaciją. Laukti ir tikėtis, kad problema išsispręs tikrai neverta, nes vienintelis realus rezultatas – vieną rytą mašinos tiesiog nebegalėsite užvesti. Ir taip, labai dažnai tai nutinka visai ne laiku ir ne vietoje“,  – teigia ekspertas.

A. Žiukelio teigimu, automobilių vairuotojams geriau pamiršti ir savarankišką akumuliatoriaus gaivinimą jį tiesiog įkraunant. Tai tėra vienkartinis problemos sprendimas, kuris gali padėti nebent nuvažiuoti iki automobilių serviso, tačiau jei po įkrovimo ryte automobilis užsiveda, toli gražu nereiškia, kad taip pat noriai jis vesis ir vakare.

Variklio gedimai

Lietuvoje automobilių varikliai genda visus metus, o žiemą tai tampa antra pagal populiarumą priežastimi dairytis profesionalios pagalbos kelyje. Specialisto teigimu, pagrindines variklio gedimo priežastis galima skirstyti į kelias grupes.

„Viena variklio gedimų grupė – senų automobilių susidėvėję varikliai. Būtent senų automobilių varikliams žiema gali būtų tikras išbandymas. Kitais atvejais, gedimai įvyksta dėl netinkamos variklio priežiūros, – nekeistos žvakės bei kitos detalės, dėl kurių variklis nebeveikia taip, kaip turėtų. Liūdniausiai žinoma, jei toks gedimas ištinka tolimesnėje kelionėje, tačiau bet kuriuo atveju tai ir vienas brangiausių gedimų“, – aiškina A. Žiukelis.  

Variklio problemas žiemą lemia ir kitos priežastys – nekeisti tepalai, netinkamai veikiantis termostatas.

„Seniai nekeisti tepalai apsunkina šalto variklio užvedimą, o dėl netinkamai veikiančio termostato gali arba nešilti salonas, arba perkaisti variklis. Taip pat senų ir neprižiūrėtų automobilių šeimininkams žiemą ramiai gyventi neleidžia ir variklio gedimus gali lemti trūkinėjančios aušinimo skysčio žarnelės, nesandarios tarpinės bei kitos „senatvės“ bėdos“,- vardija specialistas.

Užšalusios spynos

Dar viena klasikinė situacija žiemą – užšalusios spynelės, kurių nepavyksta atidaryti, o specialūs skysčiai kaip tyčia palikti viduje.

„Jei randate automobilio spyną užšalusią, tai dar nebūtinai reiškia, jog reikia kviesti pagalbą, tačiau tai tikrai reiškia, kad net ir visiškos nevilties apimtam jokiu būdu nereikėtų naudoti verdančio vandens – žala tuomet bus gerokai didesnė nei tiesiog apledijusi spyna. Geriau atidžiai patikrinkite visas dureles, pamėginkite į saloną patekti ne per vairuotojo vietą. Kraštutiniu atveju galbūt galima į vidų patekti ir per bagažinę. Jei tikrai negalite patekti į salono vidų, tuomet tikrai gali tekti kviestis techninę pagalbą“, – sako specialistas.

A. Žiukelis taip pat pastebi, jog pastaraisiais metais tokių incidentų skaičius mažėja, ką galima aiškinti paprasčiausiu automobilių tobulėjimu – vis mažiau ir mažiau vairuotojų kasryt dureles atsirakinti turi raktu. Tačiau papildomų problemų gali sukelti ir paprasčiausiai išsikrovusios pultelio baterijos.

„Jei nepavyksta atrakinti automobilio pulteliu, prisiminkite, kada paskutinį kartą keitėte jo baterijas. Jei prieš kelis metus – tuomet tikrai nemaža tikimybė, kad kalta būtent išsikrovusi baterija. Vienkartinis sprendimas – pultelio pašildymas rankose. Tačiau iš karto po to bateriją pakeiskite, nes problemos savaime tikrai neišsispręs. Ne veltui gamintojų rekomendacijose nurodoma baterijas keisti kas porą metų“, – sako BTA Ekspertizių skyriaus vadovas.

Degalų sistemos gedimai

Ketvirtoje vietoje pagal populiarumą kviečiant techninę pagalbą kelyje atsiduria su degalų sistema susiję gedimai. Žiema ypač pavojinga dyzelinu varomiems automobiliams, kurių šeimininkai laiku nepasirūpina savo transporto priemone. Nukritus temperatūrai šalčiui neatsparus, sezonui nepritaikytas ar nekokybiškas dyzelinas gali sugadinti net variklį.

„Dyzelinių automobilių žiemos problemos kyla dėl degaluose esančio parafino. Vasarinis dyzelinas esant žemai temperatūrai sutirštėja, užkemša filtrus ir visą degalų sistemą Lengviausia tokios problemos išvengti – iš anksto prisipilti specialaus žieminio dyzelino. Žinoma, degalų kokybė šiuo atveju taip pat labai svarbi, o problemų išvengti padėtų ir laiku pakeisti degalų filtrai“, – teigia BTA Ekspertizių skyriaus vadovas.

Ratų ir padangų problemos

Su automobilio ratais susiję gedimai – irgi dažnas žiemos sezono palydovas.

„Žiemą ratai kenčia kur kas dažniau nei šiltuoju metų laiku. Daug didesnė tikimybė kelyje paslysti, nesuvaldžius automobilio trenktis į bordiūrą ar kitą daiktą ir taip sugadinti padangas. Taip pat būtent žiemą daug dažniau padangos sugadinamos ir į aštrias duobes keliuose nes žiemą duobės „slepiasi“ po sniegu. Būtent dėl šių priežasčių vairuotojams žiemą techninę pagalbą ir tenka kviesti dažniau“, – sako A. Žiukelis.

Draudimo bendrovė BTA yra viena iš didžiausių ne gyvybės draudimo bendrovių Lietuvoje, Baltijos šalių draudimo rinkos lyderės „Vienna Insurance Group AG“ narė. 2016 m. BTA užregistravo beveik 50 000 žalų, klientams atlygino nuostolių už 36,4 mln. eurų. Turėdama didelę draudimo veiklos patirtį, bendrovė savo klientams siūlo vieną plačiausių draudimo produktų pasirinkimą rinkoje. Pernai BTA savo draudimo partneriu pasirinko daugiau nei 500 000 privačių bei verslo klientų, su kuriais pasirašyta apie 1 000 000 draudimo sutarčių už 67,7 milijonus eurų.

Pranešimą paskelbė : Lina Valantiejūtė, UAB „Idea Prima“

Kiti skelbimai:
 
Silk EyeLift Cream Kremas odai aplink akis, 30ml
 
Chateau de Beaute Vino Sheen Fusion Fluidas išlyginantis smulkias ir gilias raukšles, 30ml
 
PE-6011E Vakoss pūkų rinkiklis žalias
 
Nespresso Espresso Livanto kavos kapsulės 10vnt.
 
SteelSeries Wired, Gaming mouse, No, Rival 310, Optical, No, RGB LED light
Bronis Ropė: Ar Lietuvai priimtinas derybų rezultatas dėl ES transporto sektoriaus ateities?

Bronis Ropė: Ar Lietuvai priimtinas derybų rezultatas dėl ES transporto sektoriaus ateities?

2018 m. gruodžio 3 d. ES Transporto taryboje patvirtinta pozicija dėl „Mobilumo paketo“ yra vienareikšmiškai nepalanki Lietuvos ir kitų Vidurio ir Rytų Europos valstybių vežėjams bei vairuotojams. Tokios išvados buvo prieita europarlamentaro Bronio Ropės organizuotoje diskusijoje “Mobilumo paketas: socialinė ar sienų Europa?“. Į renginį Europos Parlamente susirinko Lietuvos, Danijos, Vokietijos, Austrijos ir kitų Briuselyje įsikūrusių […]

  Straipsniai »
Pėsčiųjų įpročiai Lietuvos didmiesčiuose: rytinė skuba kas antrą verčia ignoruoti saugumą

Pėsčiųjų įpročiai Lietuvos didmiesčiuose: rytinė skuba kas antrą verčia ignoruoti saugumą

Ryte skubėdami į darbus, lydėdami vaikus į mokyklas ir eidami per perėją beveik pusė pėsčiųjų Lietuvos didmiesčiuose nepaiso saugaus eismo taisyklių. Vakare susitelkimas į eismo saugumą kiek padidėja, tačiau ryškūs skirtumai ir tarp miestų: eidami per pėsčiųjų perėją mažiausią dėmesį kelių eismo taisyklėms ir saugumui demonstruoja pėstieji Kaune, didžiausią – Klaipėdoje. Tokie rezultatai gauti draudimo […]

  Straipsniai »
KROVINIŲ VEŽĖJAMS LEISTA VYKDYTI SANDORĮ

KROVINIŲ VEŽĖJAMS LEISTA VYKDYTI SANDORĮ

Konkurencijos taryba leido vykdyti koncentraciją bendrovei „Eugesta“ įsigyjant 63,89 proc. UAB „Armavista“ akcijų ir įgyjant vienvaldę  pastarosios kontrolę. Pranešimas apie ketinimą vykdyti koncentraciją gautas 2018 m. lapkričio 7 d. Suinteresuoti asmenys turėjo teisę pateikti argumentuotą nuomonę dėl šios koncentracijos galimų pasekmių konkurencijai, tačiau tokių nebuvo sulaukta. Įvertinusi su sandoriu susijusias aplinkybes ir gautus duomenis, Konkurencijos taryba nustatė, […]

  Straipsniai »
Šventinis chaosas gatvėse: ką turėtų prisiminti vairuotojai

Šventinis chaosas gatvėse: ką turėtų prisiminti vairuotojai

 Gruodį gatvėse prasidėjusios prieššventinės spūstys iš vairuotojų pareikalaus daugiau kantrybės ir geranoriškumo. Draudikai primena taisykles, kurios palengvins padėtį keliuose ir padės išvengti eismo nelaimių rizikos. „Kelių eismo taisyklėse yra numatyta, kad eismo dalyvių elgesys grindžiamas savitarpio pagarba ir atsargumu. Šių principų bei vairavimo etikos būtina nepamiršti ir šventiniu laikotarpiu. Geranoriškas bei pagarbus elgesys ne tik […]

  Straipsniai »
„Toyota“ tapo 2020-ųjų Tokijo olimpinio deglo estafetės oficialiu partneriu

„Toyota“ tapo 2020-ųjų Tokijo olimpinio deglo estafetės oficialiu partneriu

Lapkričio pabaigoje Japonijoje oficialiai paskelbta informacija, kad pagrindiniu 2020-ųjų Tokijo olimpinio deglo estafetės transporto rėmėju tapo „Toyota“. Šį sprendimą priėmė Tokijo olimpinių ir parolimpinių žaidynių tarptautinis organizacinis komitetas kartu su viena didžiausių pasaulio automobilių gamintojų iš Japonijos. Pagrindiniu olimpinės deglo estafetės partneriu tapusi kompanija teigia, kad sieks didinti žmonių susidomėjimą tiek žaidynėmis, tiek olimpinio deglo […]

  Straipsniai »
Trečios serijos BMW – su labai laukta naujiena Lietuvoje

Trečios serijos BMW – su labai laukta naujiena Lietuvoje

Bene didžiausia automobilių pasaulio naujiena rudenį – pristatyta jau septintoji 3 serijos BMW karta. Inžinieriai daug metų praleido kurdami jo aerodinamišką bei patrauklų kėbulą, efektyvias pakabos technologijas bei pažangius variklius. Daugybę valandų darbavosi ir automobilių technologijų specialistai, įdiegę į BMW 3 daugybę inovatyvių ir kasdienybę supaprastinančių sprendimų, dėl kurių šis modelis taps revoliuciniu ne tik […]

  Straipsniai »