3 pavojingiausios vairavimo sąlygų kombinacijos žiemą

1

3 pavojingiausios vairavimo sąlygų kombinacijos žiemą

Žiemą vyraujant permainingiems orams eismo sąlygos taip pat keičiasi itin greitai, o įvertinti kelyje tykančius pavojus net ir patyrusiems vairuotojams gali būti pakankamai sunku. Geriausiu Lietuvos vairuotoju išrinkto Kęstučio Taškūno teigimu, sudėtingiausios sąlygos susidaro esant mišriems krituliams ir staigiai krentant oro temperatūrai. Draudimo bendrovės BTA duomenimis, avaringumas labiausiai, net 50 proc., padidėja tada, kai oro temperatūra staiga pereina iš teigiamos į neigiamą.

Pirma kombinacija: krituliai ir staigus temperatūros kritimas

Pavojingiausios ir ypač daug atidumo bei gerų vairavimo įgūdžių reikalaujančios oro sąlygos – lijundra ir šlapdriba staigiai krentant oro temperatūrai.

„Kai lyja ar krenta šlapdriba ir ima staiga šalti, tuomet vairavimas tikrai labai pasunkėja. Pirmiausia – labai suprastėja matomumas. Krentantis šlapias sniegas yra sunkus, todėl net ir automobiliams su geromis padangomis, sudėtinga jį išstumti iš po ratų, formuojasi vadinamoji pliurzė ir ypač miestuose manevruoti tampa itin sudėtinga. Tokiais atvejais yra svarbiausia pasirinkti saugų greitį, niekur neskubėti ir kantriai laikyti saugų atstumą nuo priekyje važiuojančių transporto priemonių“, – aiškina K. Taškūnas.

Pasak jo, lietui pereinant į šlapdribą ar sniegą, staigiai krentant temperatūrai, šlapias sniegas arba lietus nukritęs ant žemės iš karto virsta ledu. Ledyti pradeda ir automobilis, o manevruoti kelyje tampa ypač sudėtinga. Kelininkų pastangos ir dangos barstymas tuo metu irgi tampa ne itin efektyvus.

„Puikiai pats pamenu, kai prieš Kalėdas išvažiavau iš Žemaitijos esant pliusinei temperatūrai ir lyjant. Tačiau netoliese Kauno temperatūra ėmė kristi, mašina ir stiklai pradėjo trauktis ledu, o kelias tiesiog akyse pavirto į čiuožyklą. Kaip dabar atsimenu – nors mašina buvo nauja, padangos žieminės, mano greitis užmiesčio kelyje tokiomis sąlygomis siekė iki 30 km/h, o daug mašinų tiesiog stovėjo šalikelėje“, – pasakoja vairuotojas.

Antra kombinacija: minusinė temperatūra ir gausus sniegas

Iš pirmo žvilgsnio labai įprasta, tačiau atsipalaiduoti vis tiek neleidžianti žiemiška kombinacija, – minusinė temperatūra ir gausus sniegas. Net ir esant pastoviai oro temperatūrai, tačiau gausiai sningant, vairuoti sudėtinga tampa dėl to, jog sunku tiksliai identifikuoti eismo sąlygas ir kelio dangos būklę.

„Pagrindinė grėsmė – kelią dengiantis sniegas neleidžia matyti kelio dangos ir įvertinti, ar po juo susiformavęs ledas, ar tik puraus sniego sluoksnis. Jei kelias provėžuotas –  rinkitės važiuoti provėžomis tuo atveju, jei kelio danga neslidi, tačiau jei jose ledas ar suplūktas sniegas, geresnis sukibimas bus važiuojant tiesiog puriu sniegu“, – grėsmes vardija draudimo bendrovės BTA Klientų aptarnavimo departamento direktoriumi dirbantis K. Taškūnas.

Pasak jo, užmiesčio keliuose itin sudėtinga situacija susidaro, kai išvažinėtame, provėžuotame kelyje per vidurį susiformuoja sniego masė.

„Važiuoti provėžomis tokiu atveju gal ir saugu, tačiau ypač atsargiai reikia elgtis lenkimo momentu. Tiek pradedant lenkti, tiek sugrįžtant į savo eismo juostą būtina įsitikinti, kad lenkti saugu, tikrai nedaryti jokių staigių ar agresyvesnių judesių, pasirinkti saugų greitį. Juk kertant privažinėto sniego masę vienas neapdairus judesys, ar kiek prastesnės padangos gali turėti tragiškų pasekmių“, – aiškina K. Taškūnas.

Trečia kombinacija: rūkas ir staigus temperatūros kritimas

Rūkas plius staigus temperatūros kritimas – dar viena vairavimo sąlygų kombinacija, kurios pagrindinis iššūkis – prastas matomumas ir susiformavusi itin slidi kelio danga.

„Lietuvoje rūkas dažniausiai susidaro spalio–gruodžio mėnesiais, tuo pačiu metų laiku dažniausiai paspaudžia ir pirmasis šaltukas. Rūkas ne tik itin apriboja matomumą, bet ir gali būti signalas, jog viadukai ar tiltai jau gali būti pasidengę šerkšnu ir plikledžiu. Vairuotojams reikėtų būti ypač atidiems ankstyvais rytais prie upių, dar nespėjusių užšalti ežerų, reikėtų labai gerai įvertinti sąlygas ir rinktis saugų, kartais net minimalų greitį“, – sako K. Taškūnas.

Anot K. Taškūno, bendriausias patarimas žiemą vairuotojams – itin atidžiai kontroliuoti greitį bei laikytis saugaus atstumo nuo priekyje važiuojančių transporto priemonių.

„Nėra kito būdo žiema vairuoti saugiai, kaip tik judėti lėčiau, tolygiai, vengti staigių manevrų ir išlaikyti pagarbų atstumą nuo kitų transporto priemonių. Tik tokiu atveju išvengsite ekstremalių situacijų ir nereikės rūpintis, kaip elgtis, kai automobilis ima slysti ar posūkyje tampa nevaldomas“, – sako K. Taškūnas.

Draudimo bendrovė BTA yra viena iš didžiausių ne gyvybės draudimo bendrovių Lietuvoje, Baltijos šalių draudimo rinkos lyderės „Vienna Insurance Group AG“ narė. 2016 m. BTA užregistravo beveik 50 000 žalų, klientams atlygino nuostolių už 36,4 mln. eurų. Turėdama didelę draudimo veiklos patirtį, bendrovė savo klientams siūlo vieną plačiausių draudimo produktų pasirinkimą rinkoje. Pernai BTA savo draudimo partneriu pasirinko daugiau nei 500 000 privačių bei verslo klientų, su kuriais pasirašyta apie 1 000 000 draudimo sutarčių už 67,7 milijonus eurų.

Pranešimą paskelbė : Lina Valantiejūtė, UAB „Idea Prima“

Kiti skelbimai:
 
Crocs™ Crocs LED CUPCAKE G0656800-MU
 
Crocs™ Crocs LION KING TIMON G0657900-MU
 
Crocs™ Bayaband Sandal Kid's Pink Lemonade 21
 
Teva Midform Universal Women's Hummingbird Gloxinia 38
 
BIOMECANICS 202203 Malva 23

Rekomenduojame

„airBaltic“ pradės naujus skrydžius iš Vilniaus į Dubrovniką

„airBaltic“ pradės naujus skrydžius iš Vilniaus į Dubrovniką

Latvijos oro linijų bendrovė „airBaltic“ šiandien įvykdė pirmąjį skrydį iš Vilniaus į Dubrovniką, kurortinį miestą Kroatijos pietuose. Ši tiesioginė kryptis taps jau devintąja, kurią „airBaltic“ siūlo keleiviams iš Lietuvos. „Mes stipriname įsipareigojimą savo keleiviams iš Lietuvos, siūlydami jiems vis daugiau tiesioginių krypčių. Mūsų tikslas – ir toliau užtikrinti geriausią susisiekimą su kiekviena Baltijos šalių sostine“, […]

IRT ir išmanus transportas: siekiant ES investicijų, verslo planai tampa kokybiškesni

IRT ir išmanus transportas: siekiant ES investicijų, verslo planai tampa kokybiškesni

Per pastaruosius kelerius metus informacinių ir ryšių technologijų (IRT) bei išmanaus, netaršaus, susieto transporto (Transportas) srityse įvyko didelis postūmis, inovacijos vykdomos nuolat. Lietuvos verslo paramos agentūra (LVPA) 2016-2020 metais administravo dvi priemones, kurios šiose srityse leido įmonėms pasinaudojant ES investicijomis kurti ir diegti IRT ir Transporto inovacijas, tapti konkurencingesnėmis šalyje ir tarptautinėje rinkoje. Šiuo metu […]

Susiruošusiems automobiliu į Vilniaus centrą – patarimai atlikti namų darbus

Susiruošusiems automobiliu į Vilniaus centrą – patarimai atlikti namų darbus

Šiandien Vilniaus senamiestyje įsigaliojus kilpiniam eismui, į centrinę sostinės dalį išsiruošusiems vairuotojams draudikai siūlo atlikti namų darbus, o kelyje būti itin dėmesingiems ir atidiems – kad vairuojant būtų mažiau streso, netektų neplanuotai skubėti ir pavyktų greičiau prisitaikyti prie pokyčių. „Vilniaus senamiestis, išskyrus kai kurias Vilniaus bei Subačiaus gatvės atkarpas, nepasižymi dideliu avaringumu. Tikėtina, kad vairuotojams […]

Nuo antradienio Vilniaus senamiestyje įsigalios kilpinis eismas: ką svarbu žinoti?

Nuo antradienio Vilniaus senamiestyje įsigalios kilpinis eismas: ką svarbu žinoti?

Jau nuo antradienio, liepos 7 d., Vilniaus senamiestyje įsigalioja nauja eismo organizavimo tvarka – Senamiesčio lankytojai bei gyventojai ir toliau galės privažiuoti automobiliu prie savo namų, darbo vietų ir traukos objektų, tačiau negalės kirsti Senamiesčio. Ką svarbu žinoti artėjant pokyčiams? „Svarbiausia – reikia neskubėti ir važiuoti gyvenamajai zonai nustatytu greičiu (20 km/val.), kad suspėtumėt stebėti […]