3 klaidos daugiabučio kieme, kurias neretai daro ir patyrę, ir pradedantieji vairuotojai

1

3 klaidos daugiabučio kieme, kurias neretai daro ir patyrę, ir pradedantieji vairuotojai

Daugiabučio kiemas – vieta, kur ištisus metus įvyksta šimtai eismo įvykių. Ir nors didžioji dalis jų būna smulkūs bei padarytos žalos siekia kelis šimtus eurų, tokie incidentai gali ilgam sugadinti nuotaiką. Visgi ekspertai pastebi, kad eismo įvykiai daugiabučių kiemuose neretai būna nulemti tam tikrų vairavimo klaidų. Pasak draudimo bendrovės ERGO Transporto priemonių žalų administravimo skyriaus vadovo Raimondo Bieliausko, bent tris iš jų šiandien daro tiek pradedantieji, tiek patyrę vairuotojai.

Pirmumas – lyg Laukiniuose Vakaruose

Kaip pažymi R. Bieliauskas, manevruoti tarp daugiabučių kiemų pavojinga vien todėl, jog čia įprastai nėra jokių pirmumą suteikiančių kelio ženklų. O tai reiškia, kad vairuotojai dažniausiai turi vadovautis dešinės rankos taisykle.

„Deja, pastarąją neretai pamiršta ne tik patyrę, bet ir vos vairavimo pažymėjimą gavę vairuotojai. Kadangi dažniausiai nėra kelio ženklų, tiesiai važiuojantys eismo dalyviai galvoja, jog jiems visur yra pirmumas. Nors galbūt kaip tik iš dešinėje pusėje esančio kito kiemo bando išsukti kaimynas. Tokios automobilių akistatos baigiasi eismo įvykiais, barniais, abipusiais kaltinimais bei netgi policijos iškvietimu. O viso to nereiktų, jei tik vairuotojai būtų atidesni ir nepamirštų ne tik stebėti kelio ženklus, bet ir paisytų KET, kai tų ženklų nėra“, – pabrėžia draudiko atstovas.

Panašių situacijų kiemuose, pasak draudimo eksperto, neretai nutinka ir vairuotojams bandant atbulomis išvažiuoti iš savo stovėjimo vietos. Nors KET aiškiai nurodo, jog važiuodamas atbulas vairuotojas visuomet privalo duoti kelią kitiems eismo dalyviams, kai kurie vairuotojai šį nurodymą ignoruoja.

„Vairuotojai neretai skuba, pamiršta apsidairyti bei pažiūrėti per veidrodėlius, nepagalvoja apie galimas skubėjimo pasekmes. Būtent tai tampa prielaidomis įvykti avarijoms, kai vos tik įsėdęs į automobilį vairuotojas išvažiuoja atbulomis iš savo stovėjimo vietos, o tuo metu pro šalį važiuoja kita transporto priemonė. Todėl vairuotojai turėtų atminti, jog ypač važiuojant atbulomis dėl savo saugumo apsidairyti reikėtų ne vieną kartą“, – pataria R. Bieliauskas.

Svarbu pagalvoti apie kitus

Bieliausko teigimu, į draudimo bendrovę neretai kreipiasi vairuotojai, netikėtai radę savo automobilius su nubrauktais bamperių kampais, taip pat nubrozdintomis ar įmuštomis durelėmis. Eksperto teigimu, dažnu atveju dėl paliktų apgadinimų kaltininkai taip ir lieka neišaiškinti.

„Be abejo, pabėgimas iš eismo įvykio vietos nėra toleruotinas. Bet neretai nutikti tokiam incidentui tikimybę padidina pats nukentėjusysis, prieš tai savo automobilį palikęs prie pat kitos transporto priemonės“, – pasakoja pašnekovas.

Tokiose situacijose, anot R. Bieliausko, kitam vairuotojui būna paliekama itin mažai vietos tiek įsėsti į savo automobilį, tiek juo manevruoti išvažiuojant iš daugiabučio kiemo.

„Todėl atvažiavus į kiemą svarbu automobilį palikti taip, kad būtų patogu iš jo išlipti ne tik jums, bet ir šalia stovinčių transporto priemonių vairuotojams. Taip pat įvertinkite, ar kitiems palikta pakankamai vietos saugiai ir patogiai išvažiuoti iš savo stovėjimo vietos. Šiuo atveju derėtų atsižvelgti į faktą, kad tikrai ne visų vairuotojų įgūdžiai yra vienodi, tad kai kuriems eismo dalyviams gali reikėtų daugiau erdvės manevravimui“, – akcentuoja R. Bieliauskas.

Nauja taisyklė – sena bėda

Draudimo bendrovės ERGO atstovas primena, kad nuo šių metų sausio 1 d. įsigaliojo KET pokyčiai, tarp kurių – nauja tvarka, reglamentuojanti automobilių stovėjimą gatvės ir įvažiavimo į teritoriją, pavyzdžiui, kiemą, sankirtoje.

„Šiuo atveju prie pat įsukimų į kiemus ar išvažiuojant iš jų statomos transporto priemonės stipriai riboja kelio matomumą, trukdo kitiems eismo dalyviams, ypač ugniagesių, medikų automobiliams, kitam specialiajam ar aptarnaujančiajam transportui“, – dėsto R. Bieliauskas.

Todėl buvo priimtas sprendimas įvesti naują papildomą KET punktą, kuris draudžia sustoti ir stovėti tiek kelio ir įvažiavimo į šalia esančią teritoriją važiuojamųjų dalių sankirtoje, tiek arčiau kaip 5 metrų atstumu nuo jos, nebent tą leidžia stovėjimo vietą nurodantys kelio ženklai. Svarbu atminti, kad draudimas taikomas toje kelio pusėje, kurioje yra nurodytas įvažiavimas į šalia kelio esančią teritoriją arba išvažiavimas iš jos.

„Už tokį KET pažeidimą gresia bauda nuo 30 iki 90 eurų. Be to, vairuotojas savo automobilio gali tiesiog nerasti, nes jis bus nutemptas. Visgi svarbiausia šiuo atveju suprasti, kad šios taisyklės laikymasis išties užtikrina didesnį eismo dalyvių saugumą bei sumažina įvairių nelaimingų įvykių tikimybę“, – kalba R. Bieliauskas.

ERGO Baltijos šalyse 

ERGO yra viena pirmaujančių draudimo grupių Baltijos šalyse, siūlanti ne gyvybės, gyvybės bei sveikatos draudimą. Metinė įmokų suma ERGO Baltijos šalyse sudaro 242 mln. eurų. Per metus ERGO Baltijos šalyse klientams apmoka žalų už beveik 143 mln. eurų. Daugiau nei 650 tūkst. klientų Baltijos šalyse pasitiki ERGO grupės paslaugomis, patirtimi bei finansiniu stabilumu.

Draudimo bendrovė ERGO 2021 m. Lietuvoje įvardinta geriausiai klientus aptarnaujančia draudimo sektoriaus įmone (remiantis bendrovės „Dive Lietuva“ slapto pirkėjo tyrimu). Šį titulą bendrovė pelnė antrą kartą iš eilės.

Baltijos šalyse veikiančios ERGO bendrovės yra tarptautinės ERGO grupės dalis. Tai viena didžiausių draudimo grupių Europoje. ERGO atstovaujama daugiau nei 30 šalių Europoje bei Azijoje. Pagrindinis ERGO akcininkas yra viena didžiausių pasaulyje perdraudimo grupių „Munich Re“. Plačiau: www.ergo.lt

Daugiau informacijos teirautis: Jolanta Karpuškienė, draudimo bendrovės ERGO Lietuvoje komunikacijos projektų vadovė, tel. 8 616 09090, 8 5 268 3606.

Pranešimą paskelbė: Karolis Adamonis, UAB „INK agency“

Rekomenduojame

NaudotosKnygos.lt
Šalies kelininkai: įveikti kelių ir tiltų būklės krizę gali padėti investicijos į skaitmenines technologijas

Šalies kelininkai: įveikti kelių ir tiltų būklės krizę gali padėti investicijos į skaitmenines technologijas

Automatinis mašinų valdymas, papildytosios realybės panaudojimas statybų aikštelėje, skaitmeninių dvynių kūrimas – tai ateities technologijos, kurias jau galima sutikti didžiausių Lietuvos infrastruktūros projektų statybų aikštelėse. Šalies kelių tiesimo įmonių atstovai teigia, kad skaitmeninių technologijų įsigalėjimo kelių tiesyboje nauda yra milžiniška: darbai vyksta daug greičiau, tačiau realiuoju laiku užtikrinama jų kokybė, atitiktis projektiniams reikalavimams, mažėja ir nelaimingų […]


Prezidentas Rokiškyje: regionuose būtinos kokybiškos ir socialiai teisingos viešojo transporto paslaugos

Prezidentas Rokiškyje: regionuose būtinos kokybiškos ir socialiai teisingos viešojo transporto paslaugos

Lietuvos Respublikos Prezidentas Gitanas Nausėda ketvirtadienį su savo patarėjais dirbo Rokiškyje. Daug dėmesio Rokiškyje valstybės vadovas skyrė viešojo transporto problematikai regione ir šalyje. Rokiškio geležinkelio stotyje vykusioje apskritojo stalo diskusijoje „Rokiškio rajono žmonių lūkesčius atitinkantis viešasis transportas“, kurioje dalyvavo Rokiškio bendruomenės, centrinės valdžios, savivaldos, keleivių vežimo įmonės „LTG Link“ atstovai, aptarti būtini sisteminiai pokyčiai ir […]


Lietuvos automobilių kelių direkcija: Vilainių tilto Kėdainiuose rekonstrukcija artėja prie pabaigos

Lietuvos automobilių kelių direkcija: Vilainių tilto Kėdainiuose rekonstrukcija artėja prie pabaigos

AB Lietuvos automobilių kelių direkcija informuoja, kad valstybinės reikšmės krašto kelio Nr. 229 Aristava–Kėdainiai–Cinkiškiai 5,151 km tilto rekonstrukcija artėja į pabaigą. Eismą tiltu planuojama paleisti birželio pabaigoje, t.y. anksčiau nei numatyta sutartyje. Pėstiesiems per Nevėžį susisiekimas buvo ir yra užtikrinamas laikinu pontoniniu pėsčiųjų tiltu, kuriuo pėstieji galės naudotis ir iki tol, kol bus užbaigti rekonstruojamo […]


Seimo nario Andriaus Bagdono pranešimas: „Seime chaoso pabaigos nematyti – paspirtukų draudimai ketvirtadienį taps politiniu rebusu“

Seimo nario Andriaus Bagdono pranešimas: „Seime chaoso pabaigos nematyti – paspirtukų draudimai ketvirtadienį taps politiniu rebusu“

2023 m. birželio 7 d. pranešimas žiniasklaidai (daugiau naujienų) Dalies Seimo narių polinkis kuo labiau apriboti paspirtukų judėjimą privedė prie sudėtingos teisėkūros procedūros, kurią parlamentui išpainioti bus rimtas iššūkis, atkreipia dėmesį Liberalų sąjūdžio frakcijos narys Andrius Bagdonas. Trečiadienį Seimo Teisės ir teisėtvarkos komitetas nagrinėjo Saugaus eismo automobilių keliais įstatymo pataisas, kuriomis nusitaikyta sureguliuoti judėjimą el. […]


„Veho Lietuva“ įsigijo vieną didžiausių kėbulų remonto įmonių Baltijos šalyse „Auto Bodyshop“

„Veho Lietuva“ įsigijo vieną didžiausių kėbulų remonto įmonių Baltijos šalyse „Auto Bodyshop“

Vienintelė oficiali „Mercedes-Benz“ atstovė mūsų šalyje bendrovė „Veho Lietuva“ įsigijo UAB „Auto Bodyshop“, vieną didžiausių kėbulo remonto įmonių Lietuvoje ir Baltijos regione. Šiuo žingsniu „Veho Lietuva“ siekia dar labiau išplėsti savo klientams siūlomų serviso paslaugų spektrą. „Šis sandoris yra nuoseklus mūsų įgyvendinamos strategijos, kurios stuburas – geriausia įmanoma klientų patirtis, žingsnis. Siekdami teikti aukščiausios kokybės […]


„Oro navigacija“ investuoja 2,5 mln. eurų: dronų naudotojai galės paprasčiau naudotis oro erdve

„Oro navigacija“ investuoja 2,5 mln. eurų: dronų naudotojai galės paprasčiau naudotis oro erdve

Įgyvendinant Europos Sąjungos (ES) bepiločių orlaivių (dronų) reglamentų paketo nuostatas, pagrindinis Lietuvos oro navigacijos paslaugų teikėjas „Oro navigacija“ investuoja 2,5 mln. eurų į  sprendimus, kurie leis dronų  naudotojams paprasčiau naudotis oro erdve. „Oro navigacija“ pasirašė sutartį su Austrijos įmone „Frequentis“, su kuria kartu Lietuvoje diegs U-Space paslaugų teikimo sistemą – per mobiliąją aplikaciją bepiločių orlaivių […]