2023 metų Lietuvos oro uostų prioritetai: keleivių terminalų plėtra, skrydžių skatinimas ir artimiausių dešimtmečių plėtros analizė

2023 metų Lietuvos oro uostų prioritetai: keleivių terminalų plėtra, skrydžių skatinimas ir artimiausių dešimtmečių plėtros analizė

Tarp Lietuvos oro uostų 2023 metų veiklos strateginių prioritetų – naujojo Vilniaus keleivių išvykimo terminalo statybos, Kauno oro uosto šiaurinio perono ranga bei šio oro uosto keleivių terminalo plėtros galimybių analizė. Anot Lietuvos oro uostų vadovo, šiais metais bus siekiama toliau išlaikyti sparčius aviacijos rodiklių augimo tempus ir plėtoti naują skrydžių skatinimo modelį prioritetinėmis kryptimis.  

Dėmesys keleivių terminalams

Pasak laikinojo oro uostų vadovo Aurimo Stikliūno, 2023 metais dėmesys bus skiriamas keleivių infrastruktūros plėtrai – metų pradžioje bus pradėtos naujojo Vilniaus oro uosto keleivių išvykimo terminalo statybos. Taip pat numatyta Kauno oro uosto šiaurinio perono plėtra bei terminalo plėtros planavimo darbai.

„Naujasis Vilniaus keleivių išvykimo terminalas – tai ne tik nauja vieta keleiviams, tai naujas organizacijos etapas, kuriuo pereiname į kitą kokybinį lygmenį, diegsime naujas technologijas, išplėsime savo komercines galimybes ir gerinsime keleivių patirtį. Augant keleivių srautams Vilniaus oro uoste, svarbu užtikrinti patogias, šiuolaikinius standartus atitinkančias aptarnavimo sąlygas, o tuo pačiu ir didinti keleivių pralaidumą, kuris itin svarbus būtent oro uosto procesų suvaldymui“ – sakė A. Stikliūnas.

Jis pabrėžė, kad prasidedančios statybos nesutrikdys operacijų, vyks veikiančiame oro uoste, naujojo terminalo statyba bus baigta 2024 m. pabaigoje, o pirmieji keleiviai iš naujojo terminalo turėtų keliauti jau 2025 metų pradžioje, įdiegus visas technologijas bei atlikus būtinus testavimo darbus.

A.Stikliūnas taip pat akcentavo infrastruktūros plėtrą ir Kauno oro uoste.

„Kauno oro uostas jau iš esmės peraugo keleivių srautą, kuris buvo fiksuojamas prieš pandemiją. Pavyzdžiui, šiuo metu Kaune galime aptarnauti keturis keleivinius skrydžius vienu metu. Planuojame pradėti terminalo plėtros projektą, kurios metu išplėsime tiek atvykimo, tiek išvykimo erdves keleiviams, o aptarnaujamų keleivinių skrydžių skaičius išaugs iki šešių. Šiai plėtrai dar ruošiamės, analizuojame finansines galimybes. Kauno oro uoste 2023 m. viduryje taip pat pradėsime šiaurinio perono plėtrą, kuri leis padidinti orlaivių parkavimo vietų skaičių bei numatyti specialias vietas orlaivių variklių bandymams, tai svarbu, nes norime ir toliau likti lyderiais orlaivių aptarnavimo apimčių prasme savo regione“, – pasakojo A. Stikliūnas.

Kitas strateginis metų projektas – ilgalaikės plėtros (angl. „masterplan”) analizės parengimas.

„Šiuo metu kartu su konsultantais iš Nyderlandų ieškome optimaliausių ilgalaikės plėtros sprendimų. Per šiuos metus bus parengta studija, kuri nubrėš gaires oro uostų tinklo plėtros galimybėms artimiausioms dešimtims metų į ateitį. Didelės apimties studijoje bus apžvelgiama, kokie šiuo metu yra infrastruktūros pajėgumai ir įvertinta ilgalaikė perspektyva plėtrai įvairiems scenarijams.“ – apie artimiausius planus pasakojo laikinasis oro uostų vadovas.

Skatinimo modelis

Pasak A. Stikliūno, tarp svarbiausių 2023 metų tikslų – siekis išlaikyti tokius pat sparčius aviacijos augimo tempus kaip ir praėjusiais metais.

2023 metais Lietuvos oro uostai kartu su Susisiekimo ministerija parengs ir pradės įgyvendinti naują, papildomą (prie jau egzistuojančių priemonių) skrydžių skatinimo modelį. 

„Reikia labai gerai suprasti, kad skrydžių skatinimo priemonių paketas Lietuvos oro uostuose jau veikia dabar, jis veiks ir ateityje. Šios priemonės iš esmės stipriai prisidėjo prie to, kad esame tarp lyderių pagal aviacijos augimo tempą regione. Vis dėlto, atsižvelgiant į nuolat augančią konkurenciją dėl skrydžių tarp visų Europos oro uostų bei rinkų, esamų priemonių, siekiant pritraukti naujų oro bendrovių ar krypčių į strategiškai svarbius maršrutus ir pagerinti pasiekiamumo kokybę, ne visuomet pakanka. Todėl naujasis skrydžių skatinimo modelis yra strategiškai svarbus visai šaliai ir bus nutaikytas į bendrai pasiekiamumo didinimą, naujų bei esamų, prie dabar esančių, specifiškai verslo keliautojams svarbių skrydžių krypčių vystymą”, – teigia A.Stikliūnas.

Preliminariu vertinimu, su iš valstybės biudžeto šiuo metu skirta investicijų suma skatinimo modeliui pakankamai realu pradėti iki dviejų prioritetinių reguliarių skrydžių krypčių. Teigiama, kad šis skatinimo modelis veiks tik tuo atveju, jei bus skiriamos ilgalaikės investicijos kasmet, mažiausiai du ar tris metus. Skatinimo modelis turėtų startuoti dar 2023 metų antroje pusėje.

Energijos sąnaudų suvaldymas

Vienu iš svarbiausių 2023 metų prioritetų aviacijos rinkai ir oro uostams specifiškai – bus siekis suvaldyti globalius iššūkius, kylančius dėl augančių energetikos kaštų.

„Atsigaunančios aviacijos kontekste ypatingai svarbu užtikrinti finansinį stabilumą, todėl daug dėmesio skirsime energetinių kaštų valdymui. Sieksime efektyvinti veiklą, didinti grąžą, kurią suteikiame valstybei. Dėl to esame nusimatę projektus, kurie generuotų papildomas pajamas ir paskatintų keleivius rinktis keliones lėktuvais“, – kalbėjo laikinasis oro uostų vadovas.

Statuso pokytis

Tarp 2023 metų prioritetų ir Lietuvos oro uostų teisinio statuso pokyčiai. Siekiama, kad šių metų antroje pusėje įmonė būtų pertvarkyta iš valstybės valdomos įmonės į akcinę bendrovę.

Pertvarka įgyvendinama remiantis Vyriausybės ir Seimo sprendimais bei Ekonominio bendradarbiavimo ir plėtros organizacijos (EBPO) rekomendacijomis, kuriomis siūloma mažinti politinę įtaką valstybės valdomoms įmonėms.

Apie Lietuvos oro uostus

Daugiau naujienų – Lietuvos oro uostų svetainėje

Bendraukime Twitter arba Linkedin

Pranešimą paskelbė: Viktorija Gailiūtė, UAB „Publicum”

Rekomenduojame

NaudotosKnygos.lt
„Audi Activesphere“ koncepcija 

„Audi Activesphere“ koncepcija 

Ketvirtasis futuristinis „Audi Activesphere“ modelis yra keturių žiedų prekės ženklo „Sphere“ serijos koncepcinių automobilių kulminacija. Pristatytas keturių durų krosoveris-kupė pasižymi stebėtinai universalia kėbulo konstrukcija, o uždaras automobilio galas vieno mygtuko paspaudimu gali virsti atvira erdve kroviniams („Active back“).  Tobulai derindamas priešingybes, „Audi Activesphere“ yra universalus išsišokėlis, nepaisantis ribų. Jo pakaba ir pavaros sistema vienodai gerai […]

Naujasis „BMW M3 CS“: iki 100 km/val. – per 3,4 sek.

Naujasis „BMW M3 CS“: iki 100 km/val. – per 3,4 sek.

Vokietijos automobilių koncerno „BMW“ sportinių modelių padalinys „M GmbH“ pristatė atnaujintą, dar greitesnį „BMW M3 CS“ sedaną. Šis modelis, kuris pritaikytas ir važiavimui lenktynių trasose, ir yra universalus kasdienėse kelionėse, pasižymi patobulintu 405 kW/550 AG galios varikliu, subtilia išvaizda bei inovacijomis valdymo srityje.   „Naujausias modelis yra dar sportiškesnis ir dinamiškesnis. Tai pavyko pasiekti patobulinus […]

Ruošiamasi rekonstruoti krašto apsaugai svarbų valstybinės reikšmės kelią Švenčionių rajone

Ruošiamasi rekonstruoti krašto apsaugai svarbų valstybinės reikšmės kelią Švenčionių rajone

Švenčionių rajone ties Pabradės poligonu rengiamasi kapitališkai remontuoti rajoninio kelio Nr. 4415 Pabradė–Meškerinė beveik 6 km ilgio ruožą (nuo 5,3 iki 11,1 km). Lietuvos automobilių kelių direkcija paskelbė viešąjį pirkimą šio ruožo kapitalinio remonto techninio darbo projektui parengti, projekto vykdymui prižiūrėti ir darbams atlikti. Planuojama, kad sėkmingai atlikus viešųjų pirkimų procedūras, projektą bus galima įgyvendinti […]

Saugaus eismo situacija Lietuvoje pernai: padėtis gerėjo, bet problemų dar apstu

Saugaus eismo situacija Lietuvoje pernai: padėtis gerėjo, bet problemų dar apstu

Nors kiekvienais metais eismo saugumo užtikrinimui pritaikoma įvairių naujovių, vairuotojai vis labiau drausminami, tačiau kai kurios tendencijos išlieka neraminančios. Statistiniai duomenys atskleidžia, kad eismo įvykių skaičius pernai kai kuriuose miestuose kartais pasiekdavo ir priešpandeminius rezultatus, taip pat padaugėjo incidentų, kuriuose sužeidžiami žmonės. Pavojingiausia – uostamiestyje Kaip rodo pastarųjų ketverių metų draudimo bendrovės ERGO duomenys, keliuose […]

300 naujų vilkikų papildys „cargoGO Logistics“ transporto parką – investuoja 40 milijonų eurų

300 naujų vilkikų papildys „cargoGO Logistics“ transporto parką – investuoja 40 milijonų eurų

Viena didžiausių logistikos kompanijų Lietuvoje UAB „cargoGO Logistics“ didina savo veiklos apimtis ir transporto parką papildys 300 naujų vilkikų. Užsakyti automobiliai įmonės transporto bazę pasieks etapais, išdėstytais per visus 2023-uosius metus. Į transporto parko plėtrą įmonė investuoja 40 mln. Eur. „Didžioji dalis įsigyjamų automobilių bus skirti plėtrai – jaučiame didelį vilkikų poreikį. Šiuo metu valdome […]

Kodėl naujų elektromobilių kainos vis dar yra aukštos?

Kodėl naujų elektromobilių kainos vis dar yra aukštos?

Nenumaldomai artėjant elektromobilių erai, didžioji dalis automobilių gamintojų savo gamoje įterpia ir elektra varomus modelius, kuriuos renkasi vis daugiau pirkėjų. Tačiau elektromobilių paklausa vis dar neprilygsta benzininiams bei dyzeliniams modeliams dėl mažo pasirinkimo, vairuotojų įpročių ir, svarbiausia, aukštos kainos. Daugelis vairuotojų pereitų prie elektra varomų automobilių anksčiau, bet ne kiekvienas juos gali įpirkti. Nors rinka […]