2023 metais Lietuvoje įregistruota daugiausiai naujų automobilių Baltijos šalyse

2023 metais Lietuvoje įregistruota daugiausiai naujų automobilių Baltijos šalyse

Praeitais metais Lietuvoje įregistruota 30,8 tūkst. naujų automobilių, rodo Lietuvos naujų automobilių rinkos analizė. Nors tai didžiausias įregistruotų naujų lengvųjų transporto priemonių skaičius Baltijos šalyse, Lietuvos rinka per metus augo mažiausiai – 6,2 proc. Latvijoje ir Estijoje augimas siekė po 11 proc. Tačiau anot bendrovės „Citadele Leasing“ filialo Lietuvoje vadovo Vaidoto Gursko, šalies rinka pradeda atsigauti – šių metų sausį augimas buvo sparčiausias nuo 2019 m. rugpjūčio.

Toliau dominuoja lizingas

2023 m. Lietuvoje įsiregistruoti 30 834 automobiliai, 58 proc. jų įsigyta lizingu. Estijoje ir Latvijoje įregistruota atitinkamai 22 820 ir 21 156 lengvosios transporto priemonės. Latvijoje lizingu įsigytų automobilių dalis panaši kaip Lietuvoje – 59 proc., o Estijoje ji siekė net 79 proc.

Nors Lietuvoje nuo 2022 m. lizingu įsigytų automobilių dalis susitraukė 12 proc., Vaidoto Gursko teigimu, nežymų sumažėjimą lėmė ekonominės aplinkybės. Išaugus infliacijai ir Europos Centriniam Bankui (ECB) sparčiai keliant palūkanų normas, įmonės ir gyventojai atsargiau ėmėsi naujų finansinių įsipareigojimų, o turintys daugiau santaupų ar laisvo kapitalo dažniau rinkosi automobilį įsigyti iš nuosavų lėšų.

„Nepaisant nežymaus lizingu įsigytų naujų automobilių dalies rinkoje sumažėjimo, tendencija nekito – lizingas toliau išliko paklausesnis pasirinkimas. Daugiau nei pusė pernai įregistruotų automobilių buvo įsigyti būtent lizingu, tad rinka buvo stabilesnė, nei tikėjomės. Prie to nemažai prisidėjo automobilių nuomos bei dalijimosi paslaugą teikiančių įmonių plėtra“, – teigia V. Gurskas.

Pamėgtos markės nesikeičia, populiarėja elektromobiliai

Lietuvių pamėgtos automobilių markės nekinta jau eilę metų – 2023 m. daugiausia (23 proc.) įsigyta „Toyta“, antroje vietoje – „Volkswagen“ (14 proc.), trečioje – „Škoda“ (13 proc.) markių automobilių. Toliau seka „Kia“ (7 proc.) ir „Nissan“ (4 proc.).

Latvijoje populiariausia automobilių markė 2023 m. taip pat „Toyota“ (24 proc.), antroje vietoje – „Škoda“ (14 proc.), trečioje – Volkswagen“ (12 proc.). Estijos Top 3 modeliai: „Toyota“ (18 proc.), „Škoda“ (15 proc.) ir „Audi“ (11 proc.)

Europos automobilių gamintojų asociacijos duomenimis, tarp pernai įsigytų transporto priemonių Lietuvoje dominuoja hibridiniai-elektriniai (42 proc.) ir benzinu varomi automobiliai (38 proc.), jų rinkos dalis viršija ES vidurkį.

„Nuo ES atsiliekame tik pilnai elektrinių automobilių dalimi. Jų nevienodai paklausai didelę įtaką turi šalyse taikomos skirtingos subsidijos, išplėtota įkrovimo infrastruktūra bei tarp vartotojų vyraujantys įsitikinimai. Visgi, Baltijos šalyse elektrinių automobilių kategorijoje pirmaujame – Lietuvoje jų bendras skaičius yra didesnis nei Latvijoje ir Estijoje“, – sako „Citadele Leasing“ filialo Lietuvoje vadovas.

Praeitais metais pilnai elektra varomų automobilių kategorija Lietuvoje išaugo 53 proc., Latvijoje – 58 proc. ir Estijoje 60 proc. Nors metinis augimas Lietuvoje mažiausias, anot pašnekovo, tam įtakos turi Lietuvoje anksčiausiai atsiradusi elektromobilių paklausa.

Benzinu varomų automobilių Lietuvoje praeitais metais įregistruota 9 proc. mažiau nei 2022 m., Estijoje –1,4 proc. mažiau. Augimas fiksuotas tik Latvijoje – kategorija pakilo 3 proc.

Priešakyje – automobilių rinkos atsigavimo ženklai

Anot Vaidoto Gursko, metinis 12 mėnesių pirmą kartą registruotų naujų lengvųjų automobilių slankaus vidurkio augimas 2024 m. sausį siekė 9,7 proc. ir buvo sparčiausias nuo 2020 m. gegužės.

„Tai indikuoja gerėjančias rinkos prognozes, kurioms įtakos gali turėti atsigaunanti gyventojų perkamoji galia, gerėjantys žmonių lūkesčiai dėl finansų ir palūkanų euro zonoje mažėjimo”, – teigia V.Gurskas.

Europos Komisijos duomenimis, 2024 m. pradžioje Lietuvos vartotojų lūkesčiai sausį pasiekė aukščiausią lygį per 2,5 metų, o vartotojų ketinimai leisti pinigus stambiems pirkiniams buvo didžiausi per paskutinius 23 mėnesius.

„Citadele“ ekonomistai prognozuoja, kad po pernykščio nuosmukio šiemet vidaus vartojimas Lietuvoje gali išaugti apie 2,5 proc. Reikšmingą impulsą turėtų suteikti ir prognozuojamas ECB palūkanų normų mažinimas. Tai neabejotinai turėtų teigiamai paveikti ir lizingo rinką. Šių metų sausio statistika taip pat patvirtina pozityvias prognozes – lyginant su praėjusiais metais, naujų automobilių registracija Lietuvoje išaugo 2,4 proc.”, – komentuoja ekspertas.

Rekomenduojame

NaudotosKnygos.lt
5 svarbiausi dokumentai, norintiems parduoti automobilį greičiau ir brangiau

5 svarbiausi dokumentai, norintiems parduoti automobilį greičiau ir brangiau

Parduodant automobilį svarbu turėti visus su jo eksploatavimu susijusius dokumentus. Tai sumažins abejones dėl pardavėjo sąžiningumo bei transporto priemonės būklės. Tačiau didelė dalis vairuotojų linkę nekaupti remonto sąskaitų, pamesti registracijos liudijimą ar praleisti draudimo poliso galiojimo pabaigą. „Tvarkingai kaupiami automobilio dokumentai padės greičiau ir lengviau jį parduoti. Šių dienų pirkėjai vertina skaidrumą bei yra atsargūs, […]


Ekspertai: transporto taršą Lietuvoje galima sumažinti labiau

Ekspertai: transporto taršą Lietuvoje galima sumažinti labiau

Elektromobilių ir alternatyvių degalų paklausa Lietuvoje pastaraisiais metais auga. Ekspertai teigia, kad Lietuva neatsilieka nuo pasaulinių transporto tendencijų, tačiau priemonių skatinti naudoti švaresnes ir mažiau anglies dvideginiu (CO2) aplinką teršiančias alternatyvas vis dar yra. Skaičiuojama, kad kelių transporto priemonės išskiria apie penktadalį Europos Sąjungoje išmetamo CO2. Už daugiau nei pusę šių teršalų yra atsakingi lengvieji […]


„Volkswagen Golf“ 50-mečio proga – įspūdinga 3000 km kelionė į Vokietiją ir atgal istoriniu automobiliu

„Volkswagen Golf“ 50-mečio proga – įspūdinga 3000 km kelionė į Vokietiją ir atgal istoriniu automobiliu

Laikui nepavaldus dizainas, patikimumas, praktiškumas ir laikmetį lenkiančios inovacijos – taip galima apibūdinti bet kurį „Volkswagen Golf“. Tai dar kartą patvirtino ir žurnalistas Vitoldas Milius, šio modelio 50-mečio proga įgyvendinęs vieną smagiausių savo pastarųjų metų kelionių. Automobilių entuziastas, įveikęs daugiau nei 3000 km maršrutą iki Eseno (Vokietija) ir atgal 1989 metais pagamintu „Golf“, sako, kad […]


„Moterų ralyje“ važiuojantys elektromobiliai meta iššūkį mitams

„Moterų ralyje“ važiuojantys elektromobiliai meta iššūkį mitams

Didžiausias Lietuvoje „Moterų ralis“ jau trejus metus iš eilės siūlo dalyvėms važiuoti ir elektromobiliais. „Elektromobilių įskaitoje“ besiregistruojančios moterys drąsiai priima ralio mestą iššūkį ir lygiomis sąlygomis varžosi su bendros įskaitos dalyvėmis. „Nesame vienintelis ralis, kuriame dalyvauja elektromobiliai. Tiesiog mes visus automobilius traktuojame kaip lygius. Tarkime, sudarydami kelio knygą, nerenkame specialaus kelio, kuriame būtų įkrovimo stotelių, […]


Vairuotojai dažnai daro didelę klaidą: kodėl nevalia pavasarį pamiršti automobilio stiklų

Vairuotojai dažnai daro didelę klaidą: kodėl nevalia pavasarį pamiršti automobilio stiklų

Pavasarį vairuotojai ypatingą dėmesį turėtų skirti automobilių stiklų būklei ir jų švarai. Draudikai atkreipia dėmesį, kad šviečiant skaisčiai pavasario saulei geras matomumas kelyje yra itin svarbus. Vairavimo sąlygos, kai spigina saulė, kelyje yra kur kas pavojingesnės nei akinančios kitų transporto priemonių šviesos ar šlapia kelio danga. Dar viena sezoninė problema – stiklo įdaužos, kurios, pasak […]


Vis dar sergame greičio liga: skubame, rizikuojame, tačiau laiko nesutaupome

Vis dar sergame greičio liga: skubame, rizikuojame, tačiau laiko nesutaupome

Ryte ramiai išgėrę kavos sėdate į savo automobilį, saugiai prisegate vaikus, puikiai žinote, kiek laiko truks kelionė iki darželio ar mokyklos, kada atsidursite darbe. Deja, kasdienė šeimos kelione retai atrodo taip idiliškai: ramiai pradėti dieną neleidžia nuolat tarp eismo juostų nardantys, greitį viršijantys, agresyviai kelyje besielgiantys vairuotojai. Specialistai sako, kad vis dar sergame savotiška greičio […]