100 proc. elektrinis lietuviškas „Dancer“ autobusas debiutuos „Busworld 2023“ parodoje

1

100 proc. elektrinis lietuviškas „Dancer“ autobusas debiutuos „Busworld 2023“ parodoje

Klaipėdos įmonių grupė „Vėjo projektai“, siūlanti pažangius elektrifikuoto viešojo transporto sprendimus, debiutuos spalio 7-12 d. Briuselyje (Belgijoje) vyksiančioje „Busworld 2023“ parodoje. Viename iš svarbiausių pasaulio komercinio keleivinio transporto renginyje grupė pristatys lengvus, tylius, novatoriškus ir 100 proc. elektrinius „Dancer“ autobusus.

„Busworld 2023“ – svarbiausias renginys, atskleidžiantis keleivinio komercinio transporto ateitį. Parodos koncepcija atitinka mūsų viziją – mes siekiame įnešti permainų elektrinių autobusų sektoriuje, todėl galimybė debiutuoti čia – itin svarbi. Tai gera proga susitikti su pramonės lyderiais, potencialiais partneriais ir klientais. Stende apsilankę lankytojai sužinos daug informacijos, kuri, sieksime, pakeis jų požiūrį į naujos kartos elektrinių autobusų galimybes“, – sako „Dancer“ autobusus gaminančios įmonės generalinis direktorius Alvydas Naujėkas.

Prognozuojama, kad vieną didžiausių pasaulyje keleivinio komercinio transporto renginių šiais metais aplankys mažiausiai 40 tūkst. žmonių. 

Pristatys du pažangius modelius

Klaipėdos įmonių grupės stende apsilankę parodos lankytojai galės sužinoti viską apie du technologiškai pažangius, 100 proc. elektrinius „Dancer“ autobusų modelius – greito įkrovimo „Dancer“ (FC 75) ir ilgo nuotolio „Dancer“ (LR 530). Lietuvoje gaminami ir eksploatuojami žemagrindžiai elektriniai autobusai jau leido sutaupyti beveik pusę milijono tonų CO2 emisijų.

Dinamiškiems miestams skirtas greito įkrovimo „Dancer“ (FC 75) modelis išsiskiria itin sparčiu įkrovimo laiku, kuris siekia vos 8 minutes. Šis autobusas taip pat yra itin ekonomiškas – vidutinės jo energijos sąnaudos siekia 0,72 kWh/km, todėl viena įkrova gali įveikti iki 100 km atstumą. Šios techninės savybės drauge su sparčiuoju įkrovimu užtikrina patogią jo eksploataciją mieste.

Ilgo nuotolio „Dancer“ (LR 530) modelis viena įkrova gali nuvažiuoti įspūdingą 530 km atstumą. Tokią ištvermę užtikrina itin didelės talpos NMC tipo ličio jonų baterijos. Įkrovimas iki 100 proc. trunka nuo vienos iki keturių valandų, todėl vežėjai gali lengvai planuoti viešojo transporto tvarkaraščius.

„Dancer“ siekia tapti konkurencingu varžovu 12 metrų ilgio autobusų kategorijoje ir varžytis tiek su Europos, tiek su Kinijos gamintojais. Bendrovė labai didelį dėmesį skiria autobuso svorio mažinimui ir kėbulo konstrukcijai, taip pat siekia užtikrinti aukščiausio lygio funkcionalumą.

„Kėbulo konstrukcijai ieškojome naujų sprendimų, todėl bendradarbiaudami su pažangiausiais universitetais ir žinomais vėjo turbinų sparnuočių gamintojais, „Dancer“ inžinieriai sukūrė naujos kartos kompozicines medžiagas. Iš jų pagamintas kėbulas yra tvirtas ir lengvas, o galimybė gamyboje panaudoti vandenynuose surinktą perdirbtą plastiką užtikrina tvarumą. Kompozicinės medžiagos daug kur pakeitė metalą – jo beveik nenaudojame ir važiuoklėje“, – dėsto A. Naujėkas.

Atskleis įvairiapusiškus privalumus

Briuselyje vyksiančioje „Busworld 2023“ parodoje lankytojai galės iš arti pamatyti ir susipažinti su „Dancer“ autobusų privalumais. Visos šios technologijos išbandytos ir patikrintos realiomis sąlygomis, kadangi „Dancer“ autobusai jau ketvirtus metus rieda Klaipėdos gatvėmis.

Itin lengvi ir ekonomiški. „Dancer“ konstrukcijoje naudojamos už plieną gerokai lengvesnės kompozicinės medžiagos leido sumažinti autobuso svorį. Autobuso svoris su baterijomis prasideda nuo 8,6 tonos. Palyginimui, 12 metrų elektrinių autobusų kategorijoje pramonės vidurkis siekia nuo 12 iki 14 tonų. Dėl mažesnio svorio „Dancer“ autobusai yra dinamiškesni ir naudoja mažiau energijos. 

Pagaminti iš pažangių medžiagų. Klaipėdos įmonėje, bendradarbiaujant su vėjo turbinų sparnuočių inžinieriais bei gamintojais, kuriamos pažangios kompozicinės medžiagos. Naudojant šias medžiagas nereikalinga antikorozinė danga, o „Dancer“ elektrinių autobusų tarnavimo laikas pailgėjo iki 30 metų. Vykdant tvarumo įsipareigojimus, autobuso kėbulo konstrukcijoje naudojamas perdirbtas plastikas.

Pritaikyti ekstremalioms sąlygoms. Tiek greito įkrovimo autobusas FC 75, tiek ilgo nuotolio LR 530 modelis yra suprojektuotas eksploatavimui ekstremaliomis temperatūromis. „Dancer“ elektrinius autobusus galima eksploatuoti temperatūroms svyruojant nuo -24 iki +38 laipsnių pagal Celsijų.

Pažangiausia stebėjimo nuotoliniu sistema. „Dancer“ stebėjimo technologija yra išsiskirianti unikaliais inžineriniais sprendimais. Svarbiausias iš jų – nuotolinis stebėjimas realiuoju laiku. Eksploatuojami autobusai stebimi realiuoju laiku – tai yra visą parą, septynias dienas per savaitę. Kas dvi milisekundes daugiau nei 1000 signalų apdorojanti sistema automatiškai atlieka nuspėjamąją diagnostiką ir nuotolinį kalibravimą. Gaunami duomenys leidžia greitai parengti patobulinimus, kurie diegiami nuotoliniu būdu, atnaujinant programinę įrangą.

Dėl šių technologijų, Klaipėdos mieste jau ketvirtus metus važiuojantys „Dancer” autobusai yra pasiekę puikių efektyvumo rezultatų.

Pranešimą paskelbė: Ramunė Milerytė, UAB „Fabula ir partneriai”

Rekomenduojame

NaudotosKnygos.lt
Naujajame Vilniaus oro uosto išvykimo terminale įdiegtos visos technologijos: vyksta vidiniai testavimo darbai

Naujajame Vilniaus oro uosto išvykimo terminale įdiegtos visos technologijos: vyksta vidiniai testavimo darbai

Naujajame Vilniaus oro uosto išvykimo terminale jau įdiegtos visos technologijos ir šiuo metu vyksta jų derinimo ir vidinio testavimo darbai. Moderniausia įranga pagrindiniame šalies oro uoste leis dvigubai išplėsti keleivių aptarnavimo pajėgumus, pagreitins procesus bei užtikrins dar geresnę keliavimo patirtį. „Siekdami turėti pažangiausią oro uosto išvykimo terminalą Baltijos šalyse, vykdėme daugiau kaip 15 didesnių ar […]


Kęstutis Grinaveckas. Trys priežastys, kodėl verslas neskubės persėsti į elektromobilį 2025 metais

Kęstutis Grinaveckas. Trys priežastys, kodėl verslas neskubės persėsti į elektromobilį 2025 metais

Klimato neutralumas iki 2050 m., automobilių su vidaus degimo varikliais gamybos ir pardavimo uždraudimas nuo 2035 metų ir t.t. Tai – priemonės, kurios kasmet vis labiau turėtų skatinti perėjimą prie elektromobilių. Vis dėlto, panašu, kad bent jau verslai skubėti nelinkę, mat 2024 m. augant Europos komercinių transporto priemonių pardavimams, elektromobiliai tame tarpe nesudarė itin reikšmingos […]


5 programėlės, kurios pravers kiekvienam vairuotojui

5 programėlės, kurios pravers kiekvienam vairuotojui

5 programėlės, kurios pravers kiekvienam vairuotojui Šiais laikais galima rasti programėlę kiekvienai gyvenimo sričiai – ne išimtis ir automobilio vairavimas. Rinkoje siūloma daugybė mobiliųjų aplikacijų, kurios ne tik palengvina kasdienę automobilio priežiūrą, bet ir padeda išvengti aibės nepatogumų kelyje. Tačiau kaip išsirinkti vertingiausias? Rinkos ekspertai dalinasi penkiomis naudingomis programėlėmis, kurios pravers tiek pradedantiesiems, tiek ir […]


Ambicinga „Adampolis Group“ plėtra: į naują kompleksą investuoja 33 mln. Eur

Ambicinga „Adampolis Group“ plėtra: į naują kompleksą investuoja 33 mln. Eur

„Adampolis Group“, įtvirtinusi savo pozicijas kaip oficiali „MAN Truck & Bus“ atstovė Lietuvoje ir Suomijoje, pradeda ambicingą plėtros projektą Kaune. Statomame naujame verslo komplekse bus sutelktos visos įmonių grupės paslaugos, o jame įsikursianti „MAN Truck & Bus Lietuva“ atstovybė taps vienu didžiausių MAN aptarnavimo centrų Europoje. „Adampolis Group“ yra viena didžiausių komercinio transporto bei specialiosios […]


Seimas spręs, ar atšaukti pareigą aplinkosaugininkams tikrinti lengvųjų automobilių taršą

Seimas spręs, ar atšaukti pareigą aplinkosaugininkams tikrinti lengvųjų automobilių taršą

2024m. gruodžio 3 d. pranešimas žiniasklaidai (Seimo naujienos ● Seimo nuotraukos ● Seimo transliacijos ir vaizdo įrašai) Seimas pradėjo svarstyti Saugaus eismo automobilių keliais įstatymo pataisas, kuriomis siūloma aplinkos apsaugos valstybinės kontrolės pareigūnams panaikinti teisę keliuose stabdyti dalį transporto priemonių ir tikrinti jų į aplinką išmetamų teršalų kiekį bei panaikinti privalomosios techninės apžiūros dokumentų galiojimą. […]


„Swiss International Air Lines“ į Vilnių skraidys dažniau

„Swiss International Air Lines“ į Vilnių skraidys dažniau

Šveicarijos tarptautinės oro linijos („Swiss International Air Lines“) nuo 2025 m. aviacijos sezono pradžios padidins skrydžių tarp Vilniaus ir Ciuricho skaičių. Reguliarūs tiesioginiai skrydžiai vasaros mėnesiais bus vykdomi kasdien. „Swiss International Air Lines“ (SWISS) skelbia, kad nuo 2025 m. aviacijos sezono pradžios tarp Vilniaus ir Ciuricho skraidys dažniau. Lyginant su 2024 m. vasaros sezonu, vežėjo […]